Skip to main content

Validity of Self Attested Documents

Government of India
Ministry of Personnel, Public Grievances & Pensions

Validity of Self Attested Documents


It is a constant endeavour of the Government to simplify procedures by introduction of self-certification. For this, all Central Ministries / Departments as well as State Government / UTs have been requested to review the existing requirement in this regard and make provision for self-certification, wherever possible. Response from 25 States / UTs has been received indicating action taken by them.

Different organizations prescribe different criteria for attestation, subject to statutory and legal provisions. As per its mandate, Department of Administrative Reforms & Public Grievances has been requesting them to adopt self-certification, wherever possible, as a measure of administrative reform.

This was stated by the Minister of State for Personnel, Public Grievances and Pensions and Minister of State in Prime Minister’s office Dr. Jitendra Singh in a written reply to a question by Shri Narendra Kumar Kashyap in the Rajya Sabha today. 

Popular posts from this blog

அகஇ - 100% வாசித்தல் திறன் பெற்ற பள்ளிகளுக்கு ஊக்கத்தொகை - செயல்முறைகள்

அகஇ - 100% வாசித்தல் திறன் பெற்ற பள்ளிகளுக்கு ஊக்கத்தொகை - இயக்குனர் செயல்முறைகள்

சிபிஎஸ்இ பள்ளிகளில் கட்டாய யோகா

               சிபிஎஸ்இ பள்ளிகளில் 11 மற்றும் 12ம் வகுப்பு மாணவர்களுக்கும் கட்டாய யோகா பயிற்சி அளிக்க வேண்டும் என அரசு உத்தரவிட்டுள்ளது. இதுவரை ஒன்று முதல் 10ம் வகுப்பு வரையிலான மாணவர்களுக்கு தினமும் 40 முதல் 45 நிமிடங்கள் கட்டாய யோகா பயிற்சி அளிக்